समाचार

Contact Info

Bhakunde vdc
Bhakunde, Baglung
Email: info@bhakunde.com.np

Phone: (068)

Bhakunde

दसैंका दस दिन

dashain

अधिकांश नेपालीको प्रमुख पर्व हो-दसैं । यो शरद ऋतुको आश्विन शुक्ल प्रतिपदादेखि पूणिर्मासम्म मनाइन्छ, जसमध्ये विशेष महत्त्वका साथ मनाइने अवधिलाई नौरथा भनिन्छ । नौरथाभित्र गरिने विविध क्रियापलापले नै दसैंको सार रूप इङ्गीत गर्छ । जनस्तरमा हर्ष र उमङ्गको वर्षा गराउने दसैंले धार्मिक, सांस्कृतिक एवं सामाजिक रूपमा उत्तिकै महत्त्वपूर्ण प्रभाव पार्ने भएकाले नेपालीहरूका लागि यो पर्व प्रतीक्षाको विषय बनेको पाइन्छ ।
दसैंका अवसरमा गरिने पूजा वा साधनाले विशेष फल दिने जनविश्वास रहिआएको छ । त्यसैले दसैंका नौ दिनसम्म भगवतीको विशेष पूजाआजा गर्ने तथा दसौं दिन प्रसादस्वरूप टीका र जमरा ग्रहण गर्ने चलन चलेको हो । दशमी अर्थात् टीका लगाउने दिन आफूभन्दा ठूला मानिसका हातबाट टीका र जमरा लगाई आशीर्वाद ग्रहण गरिन्छ । त्रेता युगमा यही दिन श्रीरामले सीताको हरण गर्ने रावणको बध गरेका थिए भनिन्छ । यसका लागि भगवान् रामले नारदको सल्लाहअनुसार नौ दिनसम्म दुर्गा देवीको आराधना गरेको र दसौं दिन रावणमाथि विजय पाएको विश्वास गरिन्छ । यसरी रावणमाथि रामले विजय पाएको हुनाले यो दिनलाई विजयादशमी अर्थात् बडादसैं भनिएको हो । महाकाली, महालक्ष्मी एवं महासरस्वतीको पूजा-आराधना गरेर जन्मजन्मान्तरका लागि शक्ति आर्जन गर्न सकिने विश्वासकै कारण शक्ति र साधनाको पर्व दसैं मनाउन थालिएको हो । सबै शक्तिपीठमा प्रतिपदादेखि देवीको पूजा हुने भए पनि कुनै कुनैमा दशमीका दिन र त्यसपछि क्रमिक रूपमा कोजाग्रत पूणिर्माका दिनसम्म विसर्जन गर्ने परम्परा छ । अधिराज्यका कतिपय भागमा विजयादशमीको दिन मात्र टीका लगाउने चलन भए पनि अधिकांश क्षेत्रमा दशमीदेखि पूणिर्मासम्म टीका लगाउने चलन छ ।
दसैं आर्थिक क्रियाकलापका दृष्टिले पनि निकै महत्त्वपूर्ण पर्वका रूपमा परिचित छ । यस अवधिमा नेपालका सरकारी तथा गैरसरकारी क्षेत्रका कार्यालयहरू लामो समयसम्म बिदा हुन्छन् । दसैं मनाउन भनेर बिदा मात्र दिइँदैन, सबैजसो कार्यालयले कर्मचारीलाई दसैं खर्चका रूपमा अतिरिक्त पारिश्रमिक पनि दिन्छन् । दसैंका अवसरमा खाद्यान्न, वस्त्र आदि उपभोग्य सामग्रीहरूको व्यापार पनि उल्लेख्य रूपमा वृद्धि हुन्छ । वर्ष दिनसम्म गरिएको दुःख भुल्न मानिसहरूले दसैंका अवसरमा कत्ति पनि नडराई खर्च गर्छन् । सामान्यभन्दा सामान्य मानिसले पनि औसतभन्दा बढी खर्च गर्छन् । अझ हिजोआज त यही अवसर पारेर स्वदेश एवं विदेशको भ्रमणमा निस्कने ट्रेन्ड पनि बढ्दो छ । पर्यटकीय दृष्टिले पनि दसैंको समय राम्रो मानिन्छ । यी र यस्ता विविध कारणले गर्दा दसैंजस्ता पर्वहरू आर्थिक पक्षबाट पनि उल्लेख्य छन् भन्न सकिन्छ ।
दसैं सामाजिक गतिविधिका हिसाबले पनि महत्त्वपूर्ण छ । टाढाटाढा गएकाहरू समेत दसैंका लागि भनेरै घर र्फकने र परिवार, गाउँ, टोल एवं छरछिमेकीसित भेटघाट गर्ने परम्पराका कारण दसैंले सामाजिक सम्बन्धलाई मजबुत बनाउन उल्लेख्य भूमिका निर्वाह गरेको छ । त्यसैगरी बहुजातीय, बहुधार्मिक एवं बहुभाषिक नेपालमा सबैजसोले आपसी सद्भाव नबिथोली रमाइलो गर्ने हुनाले दसैंको महत्त्वमा अझ वृद्धि हुने गरेको छ तसर्थ दसैंको सामाजिक महत्त्व पनि कम छैन ।
पहिलो दिन
दसैंको पहिलो दिनलाई घटस्थापना भनिन्छ । यो दिन दीप, कलश र गणेशको पूजा गरेपछि देवीको आह्वान एवं स्थापना गरेर जमरा राख्ने कार्य हुन्छ । घटस्थापनामा व्यक्तिगत रूपमा घरैमा तथा सामूहिक रूपमा विभिन्न देवी मन्दिर एवं कोटघरहरूमा जमरा राखिन्छ । सम्पूर्ण विधि पुर्‍याएर जमरा राख्ने कार्यसँगै दुर्गा शप्तशतीको पाठ पनि गरिन्छ । बिहान नुहाइधुवाइ गरी शुद्ध भएर पूजापाठ  गर्ने अनि बेलुका आरती गर्ने काम हुन्छ । घटस्थापनाका दिन देवीलाई खुसी पार्न विशेष प्रसादका रूपमा पट्टवस्त्र -सुन्दर चोलाको कपडा), केशरज्जु -धागो), कंकतिका -काइँयो) तथा घिउ आदि चढाइन्छ । शैलपुत्री नाम गरेकी देवीको पूजा हुने यो दिन दसैंको विधिवत् शुभारम्भ हुन्छ । सामान्यतया स्कुल तथा कलेजहरू यसै दिनदेखि बिदा हुन्छन् ।
दोस्रो दिन
दोस्रो दिन पूजा गरिने ब्रह्मचारिणीलाई देवी विशेष गरी दर्पण -ऐना), सिन्दूर, गाजल तथा सख्खर चढाइन्छ ।
तेस्रो दिन
तेस्रो दिन पूजा गरिने देवी चन्द्रघण्टालाई गाईको दूध चढाएर प्रसन्न तुल्याइन्छ ।
चौथो दिन
चौथोे दिन कूष्माण्डा देवीको विशेष पूजाआजा गरिन्छ । कूष्माण्डालाई खुसी बनाउन काँसको कचौरामा मधुपर्क -मह, सख्खर र दहीको मिश्रण) चढाइन्छ भने नैवेद्यका रूपमा पुवा अर्पण गरिन्छ ।
पाँचौं दिन
पाँचौं दिनमा पुजिने देवी हुन्-स्कन्दमाता । यो दिन देवीलाई खुसी तुल्याउन साडी र ओढ्ने चढाइन्छ भने विशेष नैवेद्यका रूपमा केरा चढाइन्छ ।
छैठौं दिन
छैठौं दिन विल्व निमन्त्रणा अर्थात् बेलको पातको पूजा गरिने भएकाले यो दिनलाई बेलपाती पनि भनिन्छ । यो दिन पुजिने देवी कात्यायनीलाई प्रसन्न तुल्याउन नानाथरिका अलंकार -गहना) चढाइन्छ । देवी कात्यायनीलाई विशेष नैवेद्यका रूपमा मह चढाइन्छ ।
सातौं दिन
सातौं वा सप्तमीका दिनदेखि बिदा हुन बाँकी सबैजसो कार्यालय बिदा हुन्छन् । अत्यावश्यकबाहेकका सबै काम रोकिने हुँदा सहर पनि सुनसान नै हुन्छ, विभिन्न काम गरेर सहरमा बसेका मानिसहरू घर र्फकने लर्को लाग्छ । यो दिन फूलपाती भित्र्याइन्छ । फूलपाती भित्र्याउन केरा, दाडिम, धान, हलेदो, बेलपत्र, अशोक, जयन्ती, उखु र मानेजस्ता नौवटा लहरापात एवं जातजातका फूल चाहिन्छन् । यो दिन कालरात्रि देवीका साथै सरस्वतीको पूजा गर्ने चलन छ । यो दिन विशेष छत्र तथा पुष्पमाला चढाइन्छ भने नैवेद्यमा चिनी चढाइन्छ । कसैकसैले यो दिन हवन पनि गर्छन् ।
आठौं दिन
आठौं दिन महागौरी देवीको पूजा हुन्छ । यो दिनको राति कालरात्रि देवीको विशेष पूजा हुन्छ भने बलि दिने तथा होम आदि गर्ने कार्य हुन्छ । पायसको हवन गर्नाले लाभ हुने बताइन्छ । कसैकसैले अष्टमीमा रातभरि भजन-कीर्तन पनि गर्छन् । यो दिन विशेष प्रसादका रूपमा नरिवल चढाउने विधान छ ।
नवौं दिन
नवौं दिन देवी सिद्धिदात्रीको पूजा हुन्छ । यो दिन देवीलाई बोका, कुखुरा, हाँस, परेवा, राँगा, पाठी आदि बलि दिइन्छ । पशुबलि नदिनेलेे कुभिन्डो, नरिवल, उखु वा अन्य कुनै फल, पायस तथा मासको पिठोबाट पशुको आकृति बनाएर बलि दिन्छन् । देवी सबैकी मातास्वरूप भएकीले काटमार गरेर बलि दिनैपर्छ भन्ने छैन । बलि दिने कार्यमा तान्त्रिक परम्पराको प्रभाव गाँसिएकाले तथा नेपालमा पहिले तन्त्रको ज्यादै प्रचलन भएकाले पनि हुनसक्छ, नेपाली शक्तिपीठहरूमा असंख्य पशुपन्छीको बलि चढाइन्छ । नवमीकै दिन नवदुर्गा भवानीको स्वरूप मानेर नौवटी कन्याको यथाशक्ति पूजा गरी भोजन, वस्त्र एवं दक्षिणा अर्पण गरिन्छ । यो दिन देवीलाई खुसी तुल्याउन विशेष नैवेद्यका रूपमा लावा अर्पण गरिन्छ ।
दसौं दिन
दसौं दिन विसर्जन गरेर प्रसाद ग्रहण गरिसकेपछि सामान्यतः दसैंको पनि अन्त्य हुन्छ । दसौं दिन अर्थात् विजयादशमीको दिन भगवतीको प्रसादस्वरूप रातो टीका लगाउने चलन छ । कतिपय समुदायमा तथा कसैकसैले सेतो वा पहेंलो टीका पनि ग्रहण गरेको पाइन्छ । दसैं विशेष गरी नारी जातिको महिमागान गाइने पर्व हो । 'यत्र नार्यस्तु पूज्यन्ते, रमन्ते तत्र देवता' अर्थात् मानव सभ्यताको सुरुदेखि नै जहाँ नारीको पूजा हुन्छ, त्यहाँ देवता पनि रमाउँछन् भन्दै आएको सनातन संस्कृतिले समग्र नारीजातिलाई मातृशक्तिका रूपमा आदर गर्दै आएको छ । महिषासुर, शुम्भ-निशुम्भ, रक्तबीज, चण्ड-मुण्डजस्ता असुरहरूलाई ठेगान लगाउन देवताहरू नारीशक्तिकै आश्रयमा गएको देखिन्छ । नारीबिनाको पुरुष अधूरो हुने भएकाले नारीशक्तिको उपासना गर्नुपर्छ भन्ने भावना जगाउन अहम् भूमिका निर्वाह गर्छ-दसैंले । यो महिला हिंसाविरुद्ध सशक्तिकरण जगाउने पर्व पनि हो । महिला शक्तिको महिमा गान गरिने यो पर्वले महिलालाई सम्मान गर्न सके मनोरथ सिद्ध हुने कुरा बताएर महिलामाथि हुने हिंसालाई परोक्ष रूपमा निस्तेज पार्न खोजेको देखिन्छ ।

स्रोतसः नारी

Date: 10/18/2012 12:25:54 पूर्वाह्न :writer: Yam Thapa

Powered by Disqus

Contact Us

क्र.सं. संस्था/पद नाम सम्पर्क नं. कैफियत १ प्रेम बहादुर थापा वडा अध्यक्ष 9857666610   २ सोम बहादुर थापा वडा सदस्य 9857622668   ३ लक्ष्मण शर्मा वडा सदस्य 9847623113 &nb more..

#VISIT_NEPAL_2020: पर्यटकीय क्षेत्र भकुण्डेको संक्षिप्त परिचय ? (फोटो फिचर)

बागलुङ, १३ कार्तिक । बागलुङ जिल्लाकै पहिलो घरबास (होमस्टे) गाउँ हो 'भकुण्डे' । बागलुङ कालिका भगवती मन्दिर सिरमा पर्ने भकुण्डेको अर्का पहिचान हो पर्यटकीय गाउँ । बागलुङ नगरपालिका वडा नम्बर १० भकुण्डे (साविकाको भकुण्डे गा.वि.स.)मा ८ सय भन्दा बढी घरधुरी छन् । जनजाति समुदायको बाक्लो जनसं more..

भकुण्डे जाने सडक कहिले सुधारिएला ?

भकुण्डे जाने सडक कहिले सुधारिएला ?   बागलुङ, २६ भदौ । बागलुङ नगरपालिका वडा नम्वर १० भकुण्डेका स्थानियले बागलुङ बजार देखि भकुण्डे सडक स्तरवृद्धि गर्न जनप्रतिनिधिसँग माग गरेका छन् । नेकपा बागलुङ नगरकमिटीले आयोजना गरेको जनता सँग जनप्रतिनिधि कार्यक्रममा बोल्दै स्थानियहरुले जनप more..

Slide Show

बराह ताल मुला बारी तान हिरा ताल देउराली थान कुथुकर्म गोधुली साझ बराह ताल भैरव उच्च मा.वि चौउतारे डाँडा मा.वि शिवालय नि.मा.वि माछापुच्छ्रे प्रा.वि बराह प्रा.वि. डाँडखर्क गलुवा प्रा.वि. जनता प्रा.वि. सरस्वति प्रा.वि. Landscape Landscape Baraha Tal (Lake) Landscape Shiva Temple Landscape Landscape Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011  Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Bhakunde Mahotsav 2011 Landscape Landscape Landscape Landscape Landscape Landscape Landscape Landscape Events Bhairav Higher Secondary School... Chautare Danda High School... Shivlaya Lower Secondary School... Machhapuchchhre Primary School... Dhandkhark Primary School... Baraha Primary School... Janata Primary School... Saraswati Primary School... Capital Shiksha Sadan... View Tower Manakamana Temple

Highlights

गृह पृष्‍ठ
इतिहास नेपालको  पश्चिमाञ्चल विकास क्षेत्र  धवलागिरी अञ्चलको  बागलुङ जिल्लामा अवस्थित एक बागलुङ नगरपालिका वाड नं. १० भकुन्डे हो। सदरमुकाम बाग्लुङ बजारबाट करिब more..

मुला बारी
ऐतिहासिक, धार्मिक, पर्यटनको दृष्टिकोणले हेर्दा मुला बारि अत्यन्तै मनमोहक स्थान हो । जहाँ अझै सम्म ऐतिहासिक भु्रे राजाका भग्नावसेस देख्न सकिन्छ । ढिकी, ओखल, बाग्लुङ जिल्ला, बलेवा क्षेत्रको मुलाबार more..